Pusta kasa w Pogoni. Problemy siedleckiego klubu

   
Autor:
Dodano: 2019/03/13 14:13    views 6045

Pogoń wiosnę w II lidze zaczęła doskonale. Niestety, dla siedlczan dobry wynik sportowy nie wiążę się z naprawieniem problemów organizacyjno-finansowych.

Pogoń w dwóch pierwszych wiosennych meczach w II lidze zaprezentowała się bardzo dobrze i zgarnęła komplet punktów. Niestety w siedleckim klubie nie jest tak dobrze, jak wskazują na to wyniki. Pogoń ma ogromne problemy finansowe i nie wiadomo, jaka będzie przyszłość klubu.

Piłkarze w 2019 roku nie otrzymali jeszcze żadnej pensji. Brak trzech kolejnych wypłat daje podstawę zawodnikom do rozwiązywania kontraktów z winy klubu. Niewykluczone, że niedługo dojdzie do takiej sytuacji. Grupa kilku piłkarzy już złożyła w klubie wezwania do zapłaty.

Problemy finansowe klubu są ogromne. W najbliższej kolejce Pogoń czeka daleka podróż na mecz z Gryfem do Wejherowa. Nie wiadomo, na jakich zasadach zostanie zorganizowana podróż na to spotkanie, gdyż w tej chwili klubu nie stać na sfinansowanie takiego wyjazdu.

Z problemów, jakie dotknęły klub doskonale sprawę zdaje sobie zarząd siedleckiego klubu, jednak obecnie nie jest on w stanie zaradzić sytuacji. Zarząd z prezesem Andrzejem Materskim na czele po wygranym meczu ze Stalą Stalowa Wola chciał podać się do dymisji. Powodem takiej decyzji jest brak porozumienia na linii zarząd – miasto. Władze Pogoni nie mogą dogadać się z prezydentem Andrzejem Sitnikiem i dlatego też rozważano rezygnację z dalszej pracy.

 

źródło: własne; foto: Maciej Sztajnert

 




Dodaj komentarz

61 komentarzy do "Pusta kasa w Pogoni. Problemy siedleckiego klubu"

Powiadom o
avatar

Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Piotr
Gość
Piotr
7 dni 23 godzin temu

Wiedziałem że do tego dojdzie jak prezydentem zostanie Sitnik. On nie lubi sportu a piłki nożnej szczególnie . Panie Sitnik nie wyobrażam sobie aby klub nie funkcjonował. Ładnych już parę lat chodzę na mecze i nie wyobrażam sobie skończyć teraz z tym bo klub nie może się dogadać z Prezydentem …. !!!!!!!!!!

Piotr
Gość
Piotr
7 dni 22 godzin temu

Płać za bilety lub sam dofinansuj klub. Pytanie czemu też klub nie może dogadać się z miastem. Jeśli nie ma porozumienia to znaczy ze obie strony nie chcą iść na kompromis.

Mro
Gość
Mro
7 dni 22 godzin temu

do dyskusji potrzebne są dwie strony zarząd jest gotowy od listopada a Sitnik ciągle oszukuje miał nie zabierać pieniędzy (kłamał) a zabrał, podkreślał że ze sportu wychodzi i mu zależ (znowu kłamał) jest po prostu oszustem a nie gospodarzem. Jestem za zaciskaniem pasa ale nie na gardle. On jest wstanie wszystko zniszczyć aby pokazać że poprzednia ekipa robiła źle. Tylko my mieszkańcy tracimy. Co było budowane przez kilkanaście lat o zj..ł w w trzy miesiące.

Olo
Gość
Olo
7 dni 22 godzin temu

problemem nie jest Sitnik ale 5 lat straconych pod rządami pseudodzialaczy. teraz będą uciekać i zwalac swoją nieudolność na Sitnika

Pogonista
Gość
Pogonista
7 dni 2 godzin temu

Problemem jest Sitnik bo jak jego nie było to klub był wizytówka Siedlec a teraz cała polska będzie wiedziała ze Siedlce są winne piłkarzom pieniądze. Wstyd.

Gracz
Gość
Gracz
7 dni 22 godzin temu

Za to jak w ostatnich latach traktowano tam trenerów i zawodników… Nie powiem jak!!! Bo Brak słów!!! To ten klub powinien być zawieszony na kilkanaście lat….! Brawo Panie Prezydencie…. Najwyższy czas zrobić tam porządek…

Obiektywny
Gość
Obiektywny
7 dni 22 godzin temu
Balonik sportowy dmuchany był przez całe rządy Pana Wojciecha Kudelskiego – na wszystko. Co kto chciał to miał. Skoro do kolejnych wyborów Pan W. K. nie wybierał się, a startował w nich Pan Andrzej Sitnik, to mając na uwadze dobry wynik w poprzednich wyborach Pana A.S., zarząd Pogoni powinien podejrzewać, że może dojść do zamiany na stanowisku Prezydenta. I w związku z tym ZARZĄD MKP Pogoń powinien mieć jakikolwiek plan na ograniczenie wydatków związanych z utrzymaniem klubu – obcięcie pensji, zrezygnowanie z usług fizjoterapeuty lub czegokolwiek innego. Jak widać nie zrobiono nic – przejedzono pieniążki i chyba ktoś liczył, że… Czytaj więcej »
Mro
Gość
Mro
7 dni 22 godzin temu

Obiektywny widzę że uznajesz zasadzie język be ości nie wie co łości zastanów się co piszesz chyba że jesteś trolem A.S. człowieka który wszystko niszczy bo na niczym się nie zna

Obiektywny
Gość
Obiektywny
7 dni 22 godzin temu

Nie jestem trollem, ale z Twojej wypowiedzi wynika, że kasa miasta jest pełna, żadnych długów nie ma, wszystko jest ok – a teraz przyszedł A.S i wszystko niszczy bo nie dotuje Pogoni, tak?

Olo
Gość
Olo
7 dni 19 godzin temu

z niektórych opinii wynika że ma dac i wuj. nikt nie pisze skąd ma wziąć

Kibic
Gość
Kibic
7 dni 21 godzin temu

Przecież obcięto koszty -> kosior i inni pikarze. Za rządów Sitnika nie ma pieniądzu na nic …

Olo
Gość
Olo
7 dni 19 godzin temu

A skąd wiesz ile kosior dostał odprawy. ile zawodnicy dostali za zerwanie kontraktów. przecież w klubie jest wszystko tajne.

Pogonista
Gość
Pogonista
7 dni 2 godzin temu

pewnie tak jak zwykle w tego typu sytuacjach czyli na warunkach rynkowych

Olo
Gość
Olo
7 dni 22 godzin temu

może czas naruszyć lokatę z PSJ. kiedyś prezes chrominski mówił że to na czarną godzinę.

Olo
Gość
Olo
7 dni 22 godzin temu

aha zapomniałem że Karol jeszcze milion miał dac

Piotr
Gość
Piotr
7 dni 22 godzin temu

No właśnie ja jestem ciekawy na co te pieniądze z PJS poszły ???? Przecież tego było sporo ą nawet więcej niż sporo …… I tylko humor sobie zepsułem tą informacją. W sobotę jest mecz ą dzisiaj jest środa. Jeszcze wyjdzie tak że oddamy ten mecz walkowerem bo nie Bedzie za co jechać ….. Wstyd !!!!!

Kibic
Gość
Kibic
7 dni 22 godzin temu

Czarna godzina już dawno była . Proszę zapytać Prezydenta czemu obcią dotacje o 70% i czemu nie chciał inwestora do klubu !!! Najlepiej teraz uderzyć w zarząd który robi co może!!
Ale dla nie których najlepiej tylko atakować i mówić cały czas że zarząd wszystko zespół jest to chore …!

F3....
Gość
F3....
7 dni 21 godzin temu

Miast zadłużone to tnie koszty gdzie może a czemu nie chciał inwestora do klubu nie rozśmieszaj kibiców 🙂 jest prerzydentem od kilku miesięcy a zarząd szukał inwestorów ponad 2 lata . Na walnym w ub. roku prezesi zamienili się tylko stołkami bez konsekwencji za spadek i pusta kasę!!!

Olo
Gość
Olo
7 dni 19 godzin temu

mnie najbardziej ciekawi powód prawdziwy braku inwestora z zewnątrz

Jack
Gość
Jack
6 dni 22 godzin temu

No przecież PGE miało sponsorować. Tylko, że junior przegrał wybory i senior się zdenerwował.
Tylko nie piszcie mi, że jestem chory na umyśle. Bo to prawda.
A oczywiście w takich przypadkach obie strony będą się wypierać, że nic takiego nie było. Ale było. Tylko po 4 listopada wszystko diabli wzięli !!!!

Kibic
Gość
Kibic
7 dni 21 godzin temu

szkoda strasznie do czego doszło,
miało nie być oszczędzania na ofercie dla mieszkańców a właśnie to się dzieje, kibice musza zabrać głos w tej sprawie

qqq
Gość
qqq
7 dni 20 godzin temu

A czy przypadkiem zgodnie z budżetem miasta finansowanie klubów nie miało być podtrzymane do konca czerwca w obecnej/wyższej wysokości? JEśli tak, to gdzie są te pieniądze?

wójek marjan
Gość
wójek marjan
7 dni 20 godzin temu

Czuje ze skonczy sie wizyta kibicow w UM. Ciekawe, czy wtedy mesieur Sitnik będzie taki chardy?

Kibic_oldman
Gość
Kibic_oldman
7 dni 17 godzin temu

dokładnie takie słowa padły z ust Prezydenta jest przecież nagranie w internecie! a efekt jest taki że cięcia cięcia ograniczenia i to w trakcie sezonu! Rozumiem cięcia ale od nowego sezonu, jak tam można w trakcie ograniczać finansowanie, jak są koszta policzone budżety klubów są na sezon a nie co pół roku… ehh

Vira
Gość
Vira
7 dni 20 godzin temu

A ja bym z checią poznał zestawienie ile w II lidze dostają kluby od samorządów.Bo dopiero na tej podstawie mozna stwierdzic jak sytuacja na tym tle wyglada u nas.

Jesli Pogoni zaproponowano mniej wiecej tyle ile srednio w innych miastach = nieudolnosc zarzadu i dzialaczy nieumiejacych znalezc reszty funduszy.

Jesli duzo,duzo mniej to nie dziwne ze budzetu nie mozna spiąć.

Jedno jest pewne.Jesli klub i reszta sportu upadnie to bedzie to ostatnia kadencja pana bucowatego.

Tom
Gość
Tom
7 dni 20 godzin temu

Ludzie, przecież tu o to chodzi, że jakby zarząd podał się do dymisji to p. Sitnik wsadziłby swoich i kasa by się znalazła. W ten sposób obsadza wszystkie możliwe posady swoimi a oskarża byłych. Ten pan co jest prezydentem rozwali wszystko aby wsadzić swoich. Takie moje zdanie.

Maro72
Gość
Maro72
7 dni 19 godzin temu
Panie( prezydencie )Sitnik myślę że kibice i nie tylko w następnych wyborach pokażą Panu czerwoną kartkę. A jeśli chodzi o Zarządu . . Panowie członkowie klubu (delegaci na Walne) kto wybierał Zarząd?. Ilu Was przychodziło na wybiory? Najlepiej narzekać na Zarząd a samemu być biernym Trzeba było przychodzić i wybierać. Na 120 członków klubu przychodziło 10 kibiców. Na pewno panowie z Zarządu nie nadają się do rządzenia klubem .To jest amatorszczyzna.na poziomie A klasy. Szkoda Pogoni .Wyniki znowu są a klubu może nie być. Może ktoś przekazać Panu Sitnikowi ,że całego długu Miasta nie da się spłaci w jeden rok.
Kibic_oldman
Gość
Kibic_oldman
7 dni 17 godzin temu

ba i to kibice wszystkich sekcji! a w sumie uzbiera się ładna liczba nie zadowolonych siedlczan!

Olo
Gość
Olo
7 dni 19 godzin temu

wg mnie zarząd powinien się rozliczyć z poprzednich lat. łatwo się wydawało nie swoje pieniądze a jak brakowało to Wojtek brał kredyt. niech pokażą że są gospodarki, że mają pojęcie o zarządzaniu klubem. A tak apropo to pieniądze się skończyły dzisaj.? wczoraj były? teraz lament że nie mamy za co jechać do Wejherowa? trochę dziecinada

Olo
Gość
Olo
7 dni 19 godzin temu

*gospodarni

Pogonista
Gość
Pogonista
7 dni 2 godzin temu

Przecież zarząd rozlicza się rok w rok

Zmartwiony
Gość
Zmartwiony
7 dni 19 godzin temu

Jeśli klub nie dokończy rundy to będzie tragedia. Odbudowany klub znów pójdzie na dno mimo że jeszcze niedawno było zaplecze ekstraklasy, transmisje w tv. Ładny stadion z oświetleniem będzie stał opuszczony. Jedna z nielicznych rozrywek w tym mieście jakim było pójście na mecz skończy się dzieki zmianie władzy. Rozumiem że zarząd nic nie zrobił aby mieć sponsora, ale takie nagle odcięcie od tlenu klubu to świństwo. Mieszkańcy którzy chodzą na mecze i kupują karnety zostaną oszukani. Ehh…

Jack
Gość
Jack
6 dni 22 godzin temu

Nie martw się. Pójdziesz na beznadziejny koncert disco polo na parkingu albo we wrześniu krowy i świnie oglądać pod stadionem. Smutne to.

Tom
Gość
Tom
7 dni 19 godzin temu

Panie prezydencie, rozumiem że mimo trudnej sytuacji miasta, pan dostaje pensje?

Olo
Gość
Olo
7 dni 18 godzin temu

trochę Cię chyba poniosło. to tak jakby napisać oddaj swoją jak ci zależy na pogoni

Tom
Gość
Tom
7 dni 17 godzin temu

Nie tu chodzi o to że jeżeli miasto jest sponsorem generalnym a pensje dla piłkarzy idą z miasta tak jak prezydentowi to nie przystoi jednym nie płacić a drugim tak. Pooszczedzam na pensjach innych. Chyba piłkarze nie są winni tej sytuacji.

Olo
Gość
Olo
7 dni 17 godzin temu

nie do końca. prezydent piłkarzy nie kontaktował

Tom
Gość
Tom
7 dni 16 godzin temu

Ale firmuje to. Trzeba zdjąć logo miasta w takim razie. Olo o czym ty mówisz , tu miasto staje się niewiarygodne przez działania prezydenta.

F3...
Gość
F3...
7 dni 18 godzin temu

Masz rację na na ponad setkę uprawnionych do głosowania na walne w ostatnich latach przychodziło 10 kibiców w tym 2-3 było przeciw metodom zarządzania klubem I nie udzieliło absolutorium byłemu – nowemu zarządowi. Jerzy M. ja i jeszcze chyba jedna osoba byliśmy przeciw 55 klakierom, którzy uważali że nic się nie stało.

Kita
Gość
Kita
7 dni 16 godzin temu
Pierwszym ciosem był spadek z l ligi drugim wyniki i słaba gra od początku rozgrywek w ll lidze a teraz kiedy jest iskierka nadzieji że w końcu zatrybiło po dwóch meczach pożegnano kilku słabych grajków którzy brali pieniądze za nic dowiadujemy się że może zespół nie wyjedzie na kolejne spotkanie !!!! Panie prezesie co robiliście tyle czasu w tym klubie jak to wytłumaczycie kibicom tym którzy zostali z Pogonią są na stadionie jeżdżą na wyjazdy bo są i tacy mimo wszystko wykupują transmisję on-line płacą za bilety i karnety z góry za całą rundę.Co powiecie rodzicom i tym młodym chłopakom… Czytaj więcej »
Xxx
Gość
Xxx
7 dni 15 godzin temu

My jako kibice Pogonii pokazmy ze jestesmy z nimi I zrobmy zbiorke na wyjazd do wejeherowa. Pokazmy ze jestesmy jedna rodzina ktora nazywa sie Pogon Siedlce. Niech cala polska sie dowie ze jestesmy z nimi na dobre I na zle. Wisle krakow sie udalo to czemu nam ma sie nie udac.

Maro72
Gość
Maro72
7 dni 15 godzin temu

Panie Sitnik.
POGOŃ była jest i będzie pomimo pańskich działań.A pana to jest pierwszą i ostatnia kadencja.
Za 5 lat będą wybory.
KIBICE BĘDĄ PAMIĘTAĆ.

Maro72
Gość
Maro72
7 dni 14 godzin temu

Prezydencie
Nie zmienia się warunków gry w czasie meczu./przed końcem rrozgrywek /

TO NIE PRZYSTOI WŁADZY.

As1
Gość
As1
7 dni 4 godzin temu

Takiego miasta jak Siedlce nie stać na utrzymanie drużyn na tak wysokim szczeblu rozgrywkowym. To nie jest tylko piłka nożna, ale i rugbiści, siatkarze, koszykarki. Dlaczego w tych drużynach gra tak mało wychowanków ? Czy nie lepiej byłoby grać swoimi ludźmi, nawet w niższej klasie rozgrywkowej ?

Maro72
Gość
Maro72
7 dni 4 godzin temu

Do Asia.
A może wystarczy A klasa swoimu amatorami?
Tylko takie mamy możliwości i aspiracje?
Gratuluję.

Dziadek
Gość
Dziadek
7 dni 2 godzin temu
Pogoń bez zarządu i pieniędzy? Co dalej z siedleckim klubem? 2019-03-13 15:20:37 Pogoń wiosnę w II lidze zaczęła doskonale. Niestety, dla siedlczan dobry wynik sportowy nie wiążę się z naprawieniem problemów organizacyjno-finansowych. Pogoń w dwóch pierwszych wiosennych meczach w II lidze zaprezentowała się bardzo dobrze i zgarnęła komplet punktów. Niestety w siedleckim klubie nie jest tak dobrze, jak wskazują na to wyniki. Pogoń ma ogromne problemy finansowe i nie wiadomo, jaka będzie przyszłość klubu. Piłkarze w 2019 roku nie otrzymali jeszcze żadnej pensji. Brak trzech kolejnych wypłat daje podstawę zawodnikom do rozwiązywania kontraktów z winy klubu. Niewykluczone, że niedługo dojdzie… Czytaj więcej »
marrek
Gość
marrek
6 dni 5 godzin temu

To niech się podaje, czas najwyższy. Przez wszystkie lata tylko wydawali bezmyślnie miejskie pieniądze nie biorąc za swoje decyzje żadnej odpowiedzialności.
Co zrobili przez ten czas żeby znaleźć sponsora dla klubu?
Co zrobili żeby stworzyć w Siedlcach akademię piłkarską na poziomie?
Ilu zawodników wypromowali na poziomie 1 ligi i klub zarobił na transferze?
Co zrobili marketingowe żeby zapełnić stadion?…..jeszcze długo by wymieniać, a dzisiaj lament bo nie ma czego wydawać

kry
Gość
kry
7 dni 2 godzin temu

Wszyscy którzy piszą że powinniśmy grać wychowankami są dla mnie ignorantami nie mającymi pojęcia jak funkcjonuje piłka nożna. Owszem, można grać swoimi, tylko wtedy będzie max okręgówka. Gdyby drugiej Pogoni nie wspomagali zawodnicy z I składu nie utrzymalibyśmy prawdopodobnie IV ligi. Na szczeblu centralnym (mówię tu o I i II lidze) dobrych wychowanków jest jak na lekarstwo. Wszędzie grają najemnicy i nic tego nie zmieni.
Miejsce Pogoni jest w I lidze i mam nadzieję (nikłą, ale mam) że Prezydent to rozumie. To nie jest moje widzimisie, tylko I liga w dzisiejszych czasach jest świetną promocją miasta.

Jaja
Gość
Jaja
7 dni 1 godzina temu

Trzeba pamiętać, że rozwiązanie kontraktu z winy klubu łączy się z koniecznością zapłaty całego kontraktu. Miasto, jako główny udziałowiec i tak będzie musiało zapłacić. A byli chętni do spłaty długów, ale … i tu postawię przysłowiowe kropki.

Olo
Gość
Olo
6 dni 22 godzin temu

nie będzie musiało

Jaja
Gość
Jaja
6 dni 21 godzin temu

Tutaj się z tobą niezgodzę, są przepisy, jest prawo więc prędzej czy później ale będzie.

kubus puchatek
Gość
kubus puchatek
6 dni 20 godzin temu

Zadne prawo, zwiazane z podpisaniem kontraktu nie obliguje miasta do splaty kontraktu. Miasto nie jest strona w tym przypadku, tylko klub i zawodnik. To klub jest zobowiazany do wypelnienia obowiazku wynikajacego z kontraktu, miasto sponsoruje klub, a klub reprezentuja odpowiednie osoby. Absolutnie i wylacznie klub jest odpowiedzialny za te sprawy.

Jaja
Gość
Jaja
6 dni 16 godzin temu

Zapomniałeś dodać, że jest to klub miejski MKP. Gdzie miasto i spółki zależne od miasta są właścicielem i sponsorem. Klub nie jest ani prywatny ani nie jest jeszcze spółką. Zgodnie z wymogami licencyjnymi klub za niezapłacenie beknie,najprawdopodobniej dużym spadkiem. A zawodnicy podadzą miasto lub spółki zależne do sądu , a miasto z tego powodu raczej bankructwa nie ogłosi.

nismo
Gość
nismo
6 dni 15 godzin temu

Na kontraktach są podpisy i pieczątki Klubu i jego Prezesów, nie Prezesów Spółek, czy też Urzędu Miasta. Wymagalne ewentualne roszczenia pokrywa Klub.

Jaja
Gość
Jaja
6 dni 15 godzin temu

Pragnę tylko dodać że istnieje również solidarna odpowiedzialność wszystkich członków stowarzyszenia wobec osób trzecich -), jeśli majątek stowarzyszenia nie pokryje długów.

Jaja
Gość
Jaja
6 dni 15 godzin temu

Masz rację, zależy z kim oprócz stypendium z miasta podpisali umowy. Jest to Stowarzyszenie., a więc spadek i przejęcie klubu przez inny podmiot prawny, w przypadku niepłacenia lub zmiana formy prawnej z przejęciem długów i zobowiązań .

Olo
Gość
Olo
6 dni 19 godzin temu

podaj tej przepis

Konrad
Gość
Konrad
6 dni 19 godzin temu

Brawo Panie Andrzeju!

Jerzy Małycha
Gość
Jerzy Małycha
6 dni 16 godzin temu

Panowie skończmy tą bezsensowną POLEMIKĘ,pozwólmy zawodnikom trenować i grać.3 kwietnia jest nie długo,może coś się zmieni.

Jerzy Małycha
Gość
Jerzy Małycha
6 dni 16 godzin temu

2 kwietnia jest walne nadzwyczajne,na pewno wszystko będzie jasne.

F3...
Gość
F3...
5 dni 17 godzin temu
wpDiscuz


Co? Gdzie? Kiedy?

  • sobota, 23 Mar 11:00 11:00
    IV liga: Mazur Gostynin – Pogoń II Siedlce
  • sobota, 23 Mar 15:00 15:00
    II liga: Pogoń Siedlce – ROW 1964 Rybnik
  • sobota, 23 Mar 17:00 17:00
    EBLK: Politechnika Gdańska – PGE MKK Siedlce
  • sobota, 23 Mar 18:00 18:00
    I liga: Czarni Słupsk – SKK Siedlce
  • sobota, 23 Mar 18:00 18:00
    III mecz fazy play-off: Ósemka Siedlce – NOSiR Nowy Dwór Mazowiecki
  • poniedziałek, 25 Mar 17:00 17:00
    EBLK: PGE MKK Siedlce – CCC Polkowice
  • środa, 27 Mar 15:00 15:00
    II liga: Resovia – Pogoń Siedlce
  • czwartek, 28 Mar 09:00 09:00
    IV Otwarte Mistrzostwa Siedleckich Szkół w Szachach Błyskawicznych
  • sobota, 30 Mar 11:00 11:00
    IV liga: Pogoń II Siedlce – Wkra Żuromin
  • sobota, 30 Mar 13:00 13:00
    Ekstraliga: Arka Gdynia – Pogoń Siedlce


Sponsorzy

Patronat medialny