piątek, 29 marca 2024r.

Andrzej Bujalski: Kto się nie rozwija, ten już się cofa

Wywiad z prezesem firmy APiS, Andrzejem Bujalskim.

Zacznijmy może od pytania na temat handlu. Jak bardzo zmienił się rynek od momentu kiedy podjął pan decyzję o wejściu w branżę hydrauliczną?

Bardzo. Śmiało mogę przyznać, że handel sprzed lat jak i ten obecny teraz, to dwa różne światy. Wczesne lata dziewięćdziesiąte to czas wielkich przemian. Polacy odzyskali wolność, jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać pierwsze biznesy, w tym także APiS. Nie było mowy o takiej dostępności towarów jaką mamy współcześnie, nie wspominając już o designie, użytych materiałach czy ekspozycji. Na przestrzeni tych wszystkich lat zmienił się również klient i jego oczekiwania co do świadczonych usług. Jak Pan już wspomniał zaczynaliśmy od branży hydraulicznej, jednak dzisiaj APiS oferuje znacznie szerszy wybór towarów, począwszy od kompleksowego wyposażenia łazienek, poprzez płytki ceramiczne, panele, drzwi a na technice grzewczej kończąc. Takie rozwiązanie to nasza odpowiedź na zmieniający się rynek, to właśnie wyjście naprzeciw wciąż rosnącym oczekiwaniom naszych klientów. Tylko zaspokajając potrzeby konsumentów mogliśmy dojść do miejsca w którym znajdujemy się obecnie. Uważam, że ważne jest to by nie spocząć na laurach, ciągle wyznaczać sobie nowe cele i pamiętać o tym, że kto się nie rozwija, ten już się cofa. Tylko tak będziemy przygotowani na to co przyniesie nam jutro.

A czy patrząc z perspektywy czasu jest coś, co mógłby pan wskazać jako szczególnie pomocne przy prowadzeniu działalności? Coś co uważa pan za kluczowe do osiągnięcia sukcesu? Może jakieś cechy charakteru?

Myślę, że charakter ma duże znaczenie, ale czynników wpływających na osiągnięcie sukcesu jest znacznie więcej. Niewątpliwie takie cechy jak zaradność, pomysłowość, wytrwałość w dążeniu do celu są dobrą bazą na której można oprzeć budowanie własnej marki, jednak jeśli mam spojrzeć z perspektywy czasu powiedziałbym, że kluczowe jest zaufanie klientów. Oczywiście najpierw trzeba sobie na nie zapracować. Od początku kierujemy się zasadami fair play w stosunku do gości naszych salonów. Budowanie dobrych relacji z Nimi opieramy na indywidualnym podejściu, profesjonalnym doradztwie oraz miłej obsłudze. Postawienie klienta w centrum uwagi pozwala nam w pełni zaspokoić jego potrzeby i oczekiwania oraz sprawia, że nie musimy rywalizować z konkurencją. Tak samo uważamy, że zawsze powinno się stawiać na jakość. Mimo, że cena jest ważnym kryterium, to właśnie jakość decyduje o dokonaniu zakupu: jakość usług, jakość produktu czy obsługi. To wszystko sprawia, że cieszymy się wysokim zaufaniem kupujących. Dzięki nim, dzięki Państwu, działamy na polskim rynku od 28 lat. W ciągu tego czasu APiS otworzył aż osiem salonów w trzech województwach: na Mazowszu w Ujrzanowie, Łosicach, Sokołowie Podlaskim oraz dwóch w Garwolinie, na Lubelszczyźnie: w Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim, a także w Siemiatyczach na Podlasiu. Zatrudniamy ponad 90 osób, od 2002 roku należymy do Grupy SBS – największej w Polsce sieci sprzedaży artykułów sanitarnych, grzewczych i instalacyjnych oraz wielokrotnie byliśmy nagradzani Gazelą Biznesu, nagrodą przyznawaną dla najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw. Dziś jestem w stanie stwierdzić, że prawdziwym sukcesem jest uśmiech klienta, uścisk jego dłoni czy zwykłe podziękowania za miłą obsługę.

Mówi pan o dążeniu do celu, w takim razie jaki jest pana obecny cel?

Jest ich wiele. Obecnie najważniejsze dla mnie jest to by iść z duchem czasu, podążać za trendami, wprowadzać nowoczesne rozwiązania i technologie. Chcemy zmieniać się właśnie dla naszych klientów. To dla ich wygody i oszczędności czasu nasi projektanci otrzymali niedawno nowe oprogramowanie, umożliwiające szybsze i dokładniejsze tworzenie projektów. Efekty ich pracy można zobaczyć na naszej stronie internetowej lub profilu na Facebook’u, do czego gorąco zachęcam, bo to wspaniałe źródło inspiracji. Odwiedzający salony APiS liczą na fachowe doradztwo, dlatego wychodzimy im naprzeciw organizując liczne szkolenia dla naszych pracowników. Ponadto, jesteśmy stałymi bywalcami największych targów branżowych w kraju i za granicą, gdzie śledzimy najnowsze trendy wyposażenia łazienek i wnętrz. Zależy nam na tym, by nasi odbiorcy również mieli dostęp do nowinek z tego obszaru, dlatego co kwartał prezentujemy w naszych salonach nową ekspozycję oraz asortyment produktów. Poza tym, tak jak już wspominałem, zaufanie i zadowolenie klienta zawsze będzie nadrzędnym celem moich działań.

No i chyba udaje się go realizować?

Mam taką nadzieję.

A gdybym zapytał o jeden, najbardziej powszechny nurt, którym podążają albo przynajmniej powinni podążać wszyscy przedsiębiorcy, to według pana co by to było?

Zazwyczaj zależy to od gałęzi rynku w której działa dana firma, jednak gdybym miał wskazać jedną, wspólną ścieżkę dla wszystkich przedsiębiorców, stawiałbym na ekologię. Wydaje mi się też, że to zagadnienie nie powinno dotyczyć wyłącznie przedsiębiorców, ale każdego z nas, w końcu każdy ma wpływ na otaczające go środowisko. Dzisiaj wiele osób zaczyna przykładać większą wagę do profilaktyki zdrowotnej. Zaczynamy uprawiać sport, widok biegaczy stał się codziennością, dbamy o naszą dietę, dlaczego nie mielibyśmy zadbać o czystość powietrza którym oddychamy ? Ostatnimi czasy to właśnie smog jest jednym z głównych tematów w naszym kraju, na tyle poważnym, że nawet rząd zajął się nim wprowadzając dofinansowania na wymianę kotłów C.O. pod postacią programu o nazwie „Czyste powietrze” właśnie. Dbanie o ekologię to trend globalny, dlatego APiS posiadał w swojej ofercie takie kotły znacznie wcześniej, jeszcze przed objęciem ich programem dofinansowania, właśnie po to by dać naszym klientom możliwość wyboru i pokazać, że przez swoje decyzje, też mogą wspierać ochronę środowiska.

Wspomina pan o profilaktyce zdrowotnej, o uprawianiu sportu, aktywności fizycznej. Czyli zgadza się pan z powiedzeniem „W zdrowym ciele, zdrowy duch”?

Chyba nie znam nikogo kto by się z nim nie zgodził.

No właśnie. Zadałem to pytanie nieprzypadkowo. Raczej nie skłamię jeśli powiem, że pańska firma chętnie wspiera różnego rodzaju przedsięwzięcia sportowe.

Nie skłamie Pan. To prawda, staramy się angażować w promocję sportu na wiele sposobów. Czasami jest to pojedyncze wydarzenie takie jak charytatywny mecz z Reprezentacją Artystów Polskich, z którego to puchar może Pan zobaczyć na półce za moimi plecami, czy też niedawny mikołajkowy, charytatywny bieg dla Gabrysi, a innym razem stała współpraca jak w przypadku odnoszącego niemałe sukcesy Siedleckiego Klubu Bowlingowego. APiS jest także rozpoznawalny wśród miłośników sportów walki z uwagi, że należymy do grona sponsorów głównych federacji Armia Fight Night i to od samego początku jej istnienia. Najbliższa, już piąta gala, odbędzie się 5-tego kwietnia w Łomży, w związku z czym liczę na wspaniałe widowisko i zachęcam wszystkich do udziału w nim. Poza tym wspieramy również tworzenie portalu SportSiedlce.pl, gdzie można znaleźć informację na temat wszystkich wydarzeń sportowych z regionu. Sport stanowi ważny element rozwoju człowieka, dlatego chcemy dać coś od siebie by być częścią wielkiej, sportowej rodziny.

Panie Andrzeju, już powoli kończąc chciałbym zadać ostatnie pytanie: czego, pomijając wszystko o czym rozmawialiśmy do tej pory: biznes, trendy, sport, mógłby życzyć sobie człowiek taki jak pan?

Ciężkie pytanie, ale będę przewidywalny i odpowiem dość prosto. Życzyłbym sobie tylko zdrowia, bo jeśli będę je miał, to na resztę zapracuję sam.

 

źródło i foto: własne

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE

KONTRAHENCI

PATRONAT MEDIALNY

PATRONAT MEDIALNY

;